IVANA CHUBBUCK

12 ARAÇ

2- SAHNE AMACI

SAHNE AMACI: Tüm sahne boyunca karakterinizin ne istediğidir.

SAHNE AMACI, GENEL AMACI destekleyici olmalıdır. Tüm senaryo boyunca hiçbir SAHNE AMACI GENEL AMACIN etkisini azaltıcı bir nitelikte olamaz.

SAHNE AMACI bir cevap arayacak şekilde ifade edilmelidir.

En etkili SAHNE AMACI size en uygun eldiven gibi tam oturarak kendini bariz belli eder.

SAHNE AMACI tüm sahne boyunca, herhangi bir terde değiştirilemez.

Eğer SAHNE AMACI sahnenin bir terinde değişiyor ya da değişiyor gibi bir his uyandırıyorsa, bu demek oluyor ki yanlış SAHNE AMACINI seçmişsiniz. SAHNE AMACINIZ sahnenin başında sizin için ne ifade ediyorsa, sonunda da aynı şeyi ifade etmelidir ki bu sayede bir giriş, gelişme ve sonuç oluşturabilsin.

SAHNE AMACI aklınızdan, kalbinizden, içgüdülerinizden, veya cinselliğinizden süzerek çıkarabileceğiniz şunlar gibi basit insan ihtiyaçlarıdır:

  • Beni sevmeni sağlamak

  • Bana bir iş vermeni sağlamak

  • Beni onaylamanı sağlamak

  • Benimle ittifak yapmanı sağlamak

  • Bana eski gücümü vermeni sağlamak

  • Benimle sevişmeni sağlamak

  • Senin hatalı olduğunu kanıtlayarak kendimin haklı olduğunu göstermek

  • Bana bir umut vermeni sağlamak

  • Bana tapmanı sağlamak

  • Daha iyi hissetmemi sağlamak

SAHNE AMACI olarak yanlış bir yaklaşım ile seçilen ifadelere örnek olarak:

  • Aşka ihtiyacım var

  • Bir işe ihtiyacım var

  • Onaylanmaya ihtiyacım var

  • Bir ittifaka ihtiyacım var

  • Güç istiyorum

  • Seks yapmak istiyorum

  • Haklı olmak istiyorum

  • Umut etmek istiyorum

  • Daha iyi hissetmek istiyorum

  • Tapınılmak istiyorum

İkinci örnektekiler eksik yapı ve kavramsallaştırma sebebiyle, bir cevap beklemediği için yanlıştır. Böyle davranarak diğer aktörü etkileyemezsiniz.

Oyunculuk insanlar arasındaki etkileşimdir.

Karşınızdakinden istediğinizi alabilmek için onu etkileyebilmelisiniz.

AMAÇ (ister SAHNE ister GENEL olsun) sizin en önemli oyunculuk aracınızdır.

Her zaman SAHNE AMACINI bir ilişki hakkında kurun sadece Plot'u oynamayın

Janel, "patronu" ile oynadığı sahnede SAHNE AMACINI "Beyaz Saray'da işinde çok iyi olmak." olarak planlamak yerine ilişki odaklı davranarak: "kendisine aşık ederek, cinsel olarak ilgisini çekmek" olarak belirledi.

SAHNE AMACI sahneye bir giriş, gelişme ve sonuç sağlar.

Belirli bir sahnenin nerede ve nasıl tüm senaryoya uyum sağladığını anlayın.

SAHNE AMACI, karakterinizin 'A'dan 'Z'ye kadar tüm yolculuğunu desteklemesi için GENEL AMACA uygun olmalıdır. Hem aktörün hem de izleyicinin anlayabilmesi için bu yolun dolambaçsız ve sade olması gerekir.

Senaryonun sonuna ulaşmayı ve anlamayı hak et.

Karakteriniz ölecek olsa bile, bu ölümü hak etmelisiniz.

Eğer birini öldürecekseniz bunu da hak etmeniz gerekir.

SAHNE AMACINIZI yargılamayın

Pasif görünen, utangaç ve alçak gönüllü bir karakter bile oynayacak olsanız muhakkak bir SAHNE AMACI kullanmalısınız.

Bir sahnede, birisiyle konuşurken ya da iletişim kurarken her zaman ama her zaman bir hedefiniz veya bir SAHNE AMACINIZ olsun.

Her zaman bencilce karar verin.

SAHNE AMACI reklamlar, skeçler ve çizgi film seslendirmelerinde de işe yarar.

Her sahnenin bir SAHNE AMACI vardır, hiçbir İSTİSNASI YOKTUR!

AMAÇLAR en önemli araçlardır!

İlk olarak içsel çalışmanızı yapıp sonra onun üzerine AMAÇLARINIZI yükseltmeyin... Söyledikleri arabayı ata değil, atı arabaya koşun. Eğer böyle yaparsanız, SAHNE AMACI sahneyi sürüklemez.

Eğer SAHNE AMACINIZ olarak en iyi, en etkili olanı seçerseniz, daha sonra diğer araçlara dayanarak yapacağınız tercihler de kolay olur ve basit bir mantıksal süreçten sonra önünüze serilirler.