IVANA CHUBBUCK

12 ARAÇ

3-ENGELLER

ENGELLER, karakterinizin AMAÇLARINA ulaşmasını zorlaştıran fiziksel, duygusal ve zihinsel güçlüklerdir.

Kazanmak ancak kaybetme ihtimali olduğunda tatmin edici olur. Başarısızlık ihtimali ENGELLERDEN doğar.

ENGELLERİ Kullanmak Düelloyu Başlatır

GENEL ve SAHNE AMACINIZA ulaşmanız ne kadar zorlaşır ve riske girerse, aktör ve seyirci için de o kadar harika bir yolculuk başlıyor demektir.

ENGELLER sonuçları daha etkileyici hale getirecek zorlukları oluşturur.

Senaryoda olası bütün ENGELLER sıralamak tamamen boş ve sonu gelmez bir analiz olurdu. Zorluk ve sıkıntı yaratan her şey bir ENGEL olabilir. Yine de, ENGELLERİ üç kategoriye ayırabiliriz: fiziksel, zihinsel, ve duygusal ENGELLER.

Fiziksel ENGELLER

  • Fiziksel özürler

  • Irk ve din

  • Fiziksel olağanüstü boyutlar

  • Görünüm

  • Maddiyat

  • Aklı çelinmiş

  • Sağlık

  • Meslekler

  • Sosyal statüler

  • Mekan

  • Olay

Zihinsel ENGELLER

  • Beyin kapasitesi

  • Politik inanç ve görüşler

  • Zihinsel hastalıklar

  • Sırlar ve yalanlar

  • Eğitim ve eğitim eksikliği

Duygusal ENGELLER

  • İlişki meseleleri

  • Kişisel problemler

  • Sapkınlık

Sizin GENEL veya SAHNE AMAÇLARINIZA ulaşmanıza engel çıkartan, zorlayan, tökezleten her şey ENGELLERİ besler.

Bir senaryonun tamamını incelerken, bir karakterle ilgili bulabileceğiniz kadar fiziksel, duygusal ve zihinsel ENGEL bulun. Çünkü karakter ne kadar çok ENGELİ aşmak zorunda kalırsa bu performansını daha da arttırır.

Çalışmalarınıza dahil ettiğiniz ENGELLER her zaman en zor, en dikkat çekici, en sorun çıkartıcılar olmalı.

ENGELLER umutsuzluğu, umutsuzluk da komediyi yaratır.

ENGELLER sizin, karakterinizin davranış sebeplerini anlamanızı kolaylaştırır.

Karakterlerinizin ENGELLERİNİN Hepsinin Senaryoda Yazılı Olmasına Gerek Yok

En zorlayıcı ENGELLERİ belirlediğiniz zaman bile bu ENGELERİN üstesinden gelmek çok zor diye asla SAHNE AMACINIZDAN vazgeçmeyin.

Hiçbir zaman mağlubiyeti kabul etmeyin. Her zaman ENGELİ aşabilmenin bir yolu vardır. Çabuk vazgeçen bir karakter, seyirci tarafından bir ezik (kaybeden) gibi görülür. Şunu aklınızdan asla çıkarmayın; bitene kadar asla bitmemiştir. ENGELLERİ aşma mücadelesindeki rolünüzden, yönetmen "kes" dedikten sonra ve perde inse bile bir süre daha çıkmayın.

ENGELERİ belirlerken okumaya başladığınızda, sadece kendi replik ve sahnelerinizi okumayın, çünkü çoğu ENGELLER diğer karakterlerin hareketlerinden ve sözlerinden doğacaktır.

Senaryo analizinin öncelik sırası şöyle gider:

  1. GENEL AMACINI bul.

  2. SAHNE AMACINI bul.

  3. Karaktere ve senaryoya uygun olan ENGELLERİ bul.

Daha sonra da kişiselleştirmek için, bunların özel hayatınız ile nasıl bir ilişkisi olduğuna bakmalısınız. Bu da bizi araç#4, (YERİNE KOYMA) İKAME 'ye getiriyor.