IVANA CHUBBUCK
12 ARAÇ
8- MEKAN VE DÖRT DUVAR
Karakterinizin fiziksel gerçekliğini kendi hayatınızdaki MEKAN ve DÖRT DUVARIN özelliklerinden bulun.
MEKAN ve DÖRT DUVAR kullanmak; mahremiyet, yakınlık, geçmiş, anlam, güvenlik ve gerçeklik yaratır. MEKAN/DÖRT DUVAR diğer araçlar için yaptığınız seçimleri desteklemelidir. Sizin yarattığınız iç hikayenizden bilgileri uygulamanız kendinize şu soruyu sormanızı sağlayacak: "çoktan çıtayı çok yükseltmişken hayatımdaki hangi MEKAN bilgi verecek ve seçimler yapacak?"
Bütün araçlarda olduğu gibi: Her zaman senaryonun fiziksel yönlerini duygusal bir bakış açısından bakarak çoğaltın.
En iyi MEKANI seçtiğiniz zaman, bu MEKANI gerçek hayatınızdan seçtiğiniz yerin özellikleri ile donatın.
Eğer sahne çalışması yapıyorsanız her provadan önce MEKAN belirleyin. Eğer bir film veya televizyon işinde çalışıyorsanız çekim yapacağınız sahne için en az on veya on beş dakika süre ayırın. MEKAN'ı yaratın, kendiniz için rahat bir hale getirin ve orada yaşadığınız anıları ve duyguları tekrar çağırarak gerçekçi bir hale sokun.
MEKAN olarak kullandığınız yerler özlerinde engeller ihtiva etmelidir.
MEKAN gerekli bir araçtır, hatta karakterinizin daha önce hiç bulunmadığı bir MEKAN olsa bile.
Aracınızın camından dışarı baktığınızda gördüklerinizi kişiselleştirme de MEKAN yaratmanın bir parçasıdır.
MEKANI bir mahremiyet duygusu yaratmak için kullanın
Çocukluğunuzdan kaynaklanan bir MEKAN kullanmak çok eski olduğu için aşırı derecede kuvvetli bir etki yaratır.
MEKANI duygularınızı arttırmak için kullanın.
DÖRT DUVAR çalıştığınız yeri (sahne, set, sınıf, lokasyon, gibi ) daha mahrem hale getirmek, aktörü ve sahneyi veya seti seyirciden veya kameradan ayıran MEKANIN ölçüleridir.
DÖRT DUVARI uygularken platodaki alana bakarken kamerayı bir şifonyer veya anahtar ışığı, bir heykel reflektörü veya bir pencere gibi hayal edebilirsiniz. Başka bir deyişle, set gerçek manada dört tane duvara sahip değilse bile siz bunları kendi seçiminiz olan MEKANDA gerçekte ne varsa onunla doldurabilirsiniz. Seçtiğiniz MEKANDAN büyük objeler seçin, pencere, televizyon, resimler, sanat eserleri, şifonyer, dolap vb. gibi kolay hatırlanabilecek şekilleri seçerek kişisel DÖRT DUVARINIZI oluşturabilirsiniz.
MEKAN, DÖRT DUVAR ile birleşince aktörü, sürekli korkutan kameradan ve seyircinin bakışlarının sürekli üzerinde olma rahatsızlığından kurtulmasını sağlar. Böylelikle MEKAN ve DÖRT DUVAR bir mahremiyet yaratarak bizlerin rol yapan aktörleri izlediğimiz izleminin yok eder. Etkileşimde bulunan gerçek insanları izliyormuşuz gibi bir izlenim oluşturur.
Seçtiğiniz MEKANIN DÖRT DUVARINI iyice özümseyerek tam isabetle yerleştirin.
Bir MEKAN ve DÖRT DUVAR belirlerken orada olan şeyleri tek tek ve ya aynı anda hayal etmek zorunda değilsiniz.
MEKAN/DÖRT DUVAR seçimleri yaparken yerin MAHREM/KAPALI MEKAN, TOPLUMA AÇIK/KAPALI MEKAN, MAHREM/AÇIK MEKAN, veya HALKA AÇIK/AÇIK MEKAN mı olduğunu aklınızda tutun.
Bir TOPLULUKTA bulunan konuşmayan birini kişiselleştirmen senin davranışlarını geliştirecektir. Özellikle de bu belirli kişi sana hem duygusal hem de fiziksel açıdan tehdit oluşturuyorsa. Çünkü bu, senaryonun ENGLLERİNİN ayrıntılarıyla ortaya koymaktadır.
MEKAN/DÖRT DUVAR işinize bir geçmiş katarak, sadece senaryonun gerçek görünmesini sağlamaz. Sizi de ortama hazırlar.
MEKAN/DÖRT DUVAR gerekli araçlardandır, görmezden gelmeyin ya da kullanmayı unutmayın.
MEKAN ve DÖRT DUVAR konusunda asıl önemli olan, izlenilme ve yargılanma duygusunu azaltarak, aktörlerin sahnede daha doğal ve anlık olarak bulunabilmelerini sağlamaktır. Birçok durumda, bir kamera ya da seyirci tarafından yaratılan öz bilinç sebebiyle aktörün duyguları hükümsüz kalır MKAN/DÖRT DUVAR, duygusal gerçekliği ve mahremiyet hissini güçlendirmeye hatta daha fazla duyguyu da ortaya çıkarmaya yarar.