IVANA CHUBBUCK
12 ARAÇ
6-DÜŞÜNCE ve EYLEMLER
DÜŞÜNCE kanı değişikliğidir. EYLEMLER mini-AMAÇ'ların DÜŞÜNCEYE iliştirilmiş halidir. DÜŞÜNCELER ve EYLEMLER bir SAHNE AMACINI gerçekleştirmek için farklı yaklaşımlardır.
Senaryoda bir fikir değiştiğinde, DÜŞÜNCE de değişir.
Bütün [DÜŞÜNCE]leri paranteze alın; bu bir DÜŞÜNCENİN başlayıp diğerinin bittiğini gösterir.
EYLEMLER mini-AMAÇLARDIR, SAHNE AMACINIZA ulaşmanız için farklı yaklaşım yollarıdır. EYLEMLER hem sözlü olarak hem de davranışsal olarak tamamlanmalıdır.
Tıpkı SAHNE AMACI gibi, DÜŞÜNCELER ve EYLEMLER tepkiler ortaya çıkarmalı, diğer insanları etkilemeli, düz bir şekilde konuşulmamalı
DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİ kullanarak diğer insanları etkilemek sizin an ve an çalışabilmenizi sağlar. Bir insanı etkilemek veya değiştirmek gibi bir amaç olmazsa ezber tuzağına düşeriz. Bir insanın doğal hareketlerine hiç de uygun olmaz.
DÜŞÜNCELER ve EYLEMLER sizin hem hazır, hem de gerçekçi olmanızı sağlar.
EYLEMLERİN Anlamı ve Niyeti Değiştirme Gücü Vardır
Kendinize sorun, "Kazanmak için ne yapmalıyım (SAHNE AMACI)? DÜŞÜNCE ve EYLEMLERE (hem sözlü, hem de düşünsel olarak) ulaşmanın en iyi, en etkili yolu nedir?"
DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİ Konuşma Geçmeyen Anlarda Uygulayın
Diğer aktör konuşuyor olsa bile, DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİNİZ asla durmasın.
Doğru ya da yanlış karar yoktur, çok etkili veya az etkili olanlar vardır.
Karakterinizi Çalışma Tarzı "Ben Kimim?" Olmalı
Karakterin kim olduğunu aklınızdan çıkarmayın; DÜŞÜNCE ve EYLEMİ belirlerken karakterin genel yaşantısını göz önünde bulundurun.
Diğer Karakterin Çalışma Tarzıyla da İlgilenmelisiniz, "Onlar Kim? "
Diğer karakterin nasıl bir insan olduğunu bilmeniz size, istediğinizi nasıl alacağınız konusunda yardımcı olur.
DÜŞÜNCE ve EYLEM Kararlarınız Odaklanmış ve Güdülenmiş Olmalıdır
Tüm EYLEM seçimleriniz, kafanıza bir silah dayanmış gibi bir histen doğmalıdır. Çünkü GENEL AMAÇ, SAHNE AMACI, ENGELLER, İKAME ve İÇSEL NESNELER için risk alıyorsunuz ve sizin için bahisler çok yüksektir.
DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİNİZ tamamlanması gerekenler listesi gibi olduğunda bir trende kaçakmış gibi o vagondan o vagona geçerek takip etmeyin.
Kelimeler ve davranışlarla birlikte, DÜŞÜNCE ve EYLEMLERİN sürekli farkında olun. Sürekli olarak bir tepki yaratıp yaratmadığınızı kontrol etmelisiniz. Ta ki sahneden inene veya yönetmen 'kes' diyene kadar DÜŞÜNCE ve EYLEMİ DÜŞÜNCE ve EYLEME, tepkiyi tepkiye.. Bu süreci sürekli olarak tekrar edin.
Karşı taraftan bir TEPKİ alabilmek için çabalamak o an kendinizi unutturur.
Sahnede bir DÜŞÜNCE ve EYLEMİ tekrar edebilirsiniz.
Provalarda farklı DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİ en iyilerini bulabilmek için deneyin.
Tıpkı diğer tüm araçlarda olduğu gibi, DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİNİZİ de düşünsel olarak belirlemeyin.
Oyunculuk görsel bir sanattır ve bu da ayağa kalkarak yüksek sesle bir şeyler denemenizi gerektirir. DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERİNİZİ test sürüşüne tabi tutmadan SAHNE AMACINIZI etkili bir şekilde ileriye taşıyıp taşıyamadığını anlayamazsınız.
DÜŞÜNCELER ve EYLEMLER Kelimeleri Gerçekleştirir
DÜŞÜNCELERENİZE ve EYLEMLERİNİZE Adanın
Kendinizi Sansürlemeyin
Şimdiye kadar çok defa söylediğim gibi "eğer denemezseniz bilemezsiniz".
SAHNE AMACINI tamamlayabilmek için karakterin geçekten ne istediğini anlamaya çalışın. Satır aralarını okuyun.
DÜŞÜNCELERİ köşeli paranteze alın ve EYLEMLERİ sağ tarafa yazın, böylelikle karışmamasını sağlamış olursunuz.
DÜŞÜNCELER ve EYLEMLERE, SAHNE AMACININ bir alt kümesi, SAHNE AMACINA da GENEL AMACIN bir alt kümesi olarak bakın.
Artık hikayeyi sahnede ileri taşıyacak en iyi yöntemi öğrendiğinize göre, şimdi de ilk olarak oraya "nasıl" ve "neden" gideceğinizi anlamınız gerekir. Bunun icabına da AZ ÖNCE'yi kullanarak bakacağız.