IVANA CHUBBUCK

12 ARAÇ

10- KAFA SESLERİ

KAFA SESLERİ: Kafanızdan geçen ama dışınızdan seslendirmediğiniz diyaloglarınızdır.

Bu araçlar birbirlerini tamamlayıcıdır, böylelikle beyninize resimler (İÇSEL NESNELER) ve kelimeler (KAFA SESLERİ) sağlayarak karakterinizin gerçek bir insan gibi düşünmesini sağlarsınız. KAFA SESİNİ, İÇSEL SESLER ile birlikte kullanmak, gerçek bir insanın düşünme şeklini isabetli bir şekilde taklit eder.

Genel olarak konuşursak, KAFA SESİ bir paranoya gibi tarif edilir: sizi yanlış, bayağı, acımasız, güvensiz, çılgın, aptal ve ön yargılı gibi gösterecek oldukları için söyleyemediklerinizin hepsidir.

"Sen/Siz" kelimesini kullanmak KAFA SESİNİN etkileşimli bir davranış yaratmasını sağlar

KAFA SESLERİ her zaman karşıdaki kişi ile bir bağlantı kuracak şekilde oluşturulur. KAFA SESLERİ kendi kendinize konuşmak değildir. KAFA SESLERİ iki kişi arasında dile getirilmeyen bir iletişimdir. Bu konuşulmayan bir etkileşim yaratır. KAFA SESLERİNİZİ sizinle diğer karakterler arasında karşılıklı iletişim oluşturacak şekilde kurun. Kendinizle ilgili kendiniz fikir oluştururken "o" yerine "sen/siz" kelimesini kullanın.

Örneğin;

  • "O neden bana öyle bakıyor? Çıldırmış olduğumu düşünüyor..."

'O' kelimesini kullanmak içsel gözleme yol açıyor ki bu da aktörün kendisini vakumlaması anlamına gelir

Bunun yerine:

  • "Sen neden bana öyle bakıyorsun? Çıldırmış olduğumu düşünüyor olmalısın..." gibi.

Aynı konuşmayı karşımızdan bir cevap almak için kullanmamız gibi KAFA SESLERİ de size eşlik eden aktörlerden bir tepki alabilmek için kullanılır.

KAFA SESİNİZ aklınızın düşündüğü gibi yazılmalıdır.

Bazen iç konuşmalarımız tıpkı bir çocuğun konuşmasını andırır, boş sözlerden ibaret olur. Ancak sesli konuştuğumuz zamanlarda, fikirleri düşünceleri aleni hale getiririz çoğunlukla. Söylediklerimiz ile düşündüklerimiz birbirine benzemez ve sıklıkla da çelişir. KAFA SESLERİ, her zaman gözlerimizin önünde (İÇSEL NESNELER) oynayan filmin senaryosudur. Bir aktör KAFA SESLERİNE sahip olduğunda ancak başka türlü elde edemeyeceği karakterin gerçek iç dünyasına sahip olur.

KAFA SESLERİNİ dillendirdiğinizde etik olmayacağı için SAHNE AMACINA ulaşmanızı güçleştirecektir.

Unutmayın: SAHNE AMACI, ENGELLER, İKAME, AZ ÖNCE ve MEKAN/DÖRT DUVAR, bunların hepsi sahnenin üstüne; İÇSEL NESNELER seçtiğiniz kelimelerin hemen altına; DÜŞÜNCELER ve EYLEMLER, düşüncenin hemen sağına parantezde; YAPILACAKLAR sol tarafa; ve şimdi ise KAFA SESLERİ nerede düşündüyseniz orada altta ve sayfa boyunca tırnak işareti içinde olarak yazılacak.

KAFA SESLERİ zayıflıklarınızı tasvir eder. Bu da seyirciye, daha yakın olmanızı sağlar. Çünkü seyirciler kendinden emin ve korkusuz olan karakterlerden ziyade güvensiz ev çekingen olan karakterleri daha anlaşılabilir ve kendine yakın hisseder.

KAFA SESLERİ sizin SAHNE AMAICINIZI kazanmak için daha sıkı çalışmanızı sağlar.

KAFA SESLERİ gerçekte ne düşündüğünüzün göstergesidir fakat aynı şekilde bir yankı da olabilir.

KAFA SESİMİZ çok banal ve sıkıcı bir konuşmaya biraz renk katabilir.

"Küçük roller yoktur, sadece küçük aktörler vardır,"

KAFA SESLERİ esas diyaloğun içermediği, senaryoda olacak olaylarla ilgili bir şeyler anlamanıza ve genellikle kelimelerle yazılmamış şeyleri ortaya çıkarmaya yarar.

KAFA SESLERİ hiçbir diyalog yokken bile size söz söyleme şansı tanır.

KAFA SESLERİ sıradan ve önemsiz görünen senaryodaki anlara çekicilik ve bir amaç katar.

Bir senaryo analizi yaparken, hiçbir an ve hiçbir diyalog önemsiz olarak değerlendirilmemelidir. Hiçbir şey önemsenmeden atılabilir değildir çünkü siz bunu öylece atarsanız seyirci de aynısını yapacaktır.

KAFA SESLERİ senaryo diyaloğunun iğrenç, edepsiz bir çevirisi de olabilir.

KAFA SESLERİNİZİ kişiselleştirirken, bunu SAHNE AMACINIZ, İKAMENİZ, ENGELLER ve İÇSEL NESNELERİNİZ ile anlamlı kılmanız gerekir.

KAFA SESLERİ hatırlanmak için değildir ama onun ardındaki düşünceler ve fikirler öyledir.

KAFA SESLERİ sahne ilerledikçe sürekli olarak çeşitlenecektir fakat genel konsept aynı kalacaktır. KAFA SESLERİNİ, sayfaya yazdıklarını bir çerçeve olarak say ve bırak hayal gücün çalışsın.

Sahneden tam manası ile çıkana veya yönetmen "Kes" diyene kadar KAFA SESLERİNE devam et.

Sahneye siz öncülük ediyorsunuz ve kapıdan dışarı çıkınca veya repliğiniz bitti diye sahne de bitmiş olmaz. KAFA SESLERİ devam eder.

Konuşmuyor olsanız da aklınız düşünmeye devam eder.

Büyük aktörler her zaman gözlerinin önünde oynayan bir KAFA SESİNE sahiptiler. Efsane bir aktör filmlerinden birini izleyin ve görün bakalım kamera onların üzerinde ne kadar kalıyor.

Sıklıkla, KAFA SESİNİ kullanan aktörler konuşan aktörlere göre daha büyük tutku sergiliyorlar. KAFA SESLERİ bir aktörün kullanabileceği en kuvvetli araçlardan biridir.